„Szkolne Koło Filmowe „TRÓJKA NEWS”
Autor: Małgorzata Kuran, Anna Dubielecka-Kasperczyk
Temat: „Szkolne Koło Filmowe „TRÓJKA NEWS”
Przedmiot: szkolne koło zainteresowań
Adresaci: Chętni i zainteresowani uczniowie klas 4-8
Rodzaj innowacji: organizacyjno-metodyczna
Data wprowadzenia: 1 września 2025r.
Data zakończenia: 28 czerwca 2030r.
Współczesny świat mediów cyfrowych stawia przed młodzieżą nowe wyzwania i możliwości. Edukacja medialna jest kluczowa dla rozwijania kompetencji krytycznego myślenia, świadomego korzystania z informacji oraz umiejętności technicznych związanych z tworzeniem treści audiowizualnych.
Szkolne Koło Filmowe „TRÓJKA NEWS” ma na celu rozwijanie zainteresowań uczniów w zakresie dziennikarstwa, filmu, montażu oraz dokumentowania życia szkoły. Młodzież będzie miała okazję zdobyć praktyczne umiejętności związane z obsługą sprzętu filmowego, oprogramowania do montażu oraz tworzeniem treści informacyjnych i reportaży.
Dzięki tej innowacji uczniowie staną się aktywnymi twórcami treści medialnych, co przyczyni się do ich rozwoju kreatywności, współpracy zespołowej oraz świadomego korzystania z nowoczesnych technologii.
Szkolne Koło Filmowe „TRÓJKA NEWS” to innowacyjny projekt, który umożliwi uczniom rozwój w zakresie edukacji medialnej i technik filmowych. Dzięki temu młodzież nie tylko zdobędzie cenne umiejętności, ale także aktywnie przyczyni się do dokumentowania i promowania życia szkoły.
„Mali Inżynierowie Przyszłości – Programowanie, Robotyka i Druk 3D w Edukacji Wczesnoszkolnej”
Autor: Małgorzata Kuran, Elżbieta Leksińska
Temat: „Mali Inżynierowie Przyszłości – Programowanie, Robotyka i Druk 3D w Edukacji Wczesnoszkolnej”
Przedmiot: edukacja wczesnoszkolna
Rodzaj innowacji: organizacyjno-metodyczna
Data wprowadzenia: 1 września 2025r.
Data zakończenia: 27 czerwca 2025r.
Adresatami innowacji są uczniowie rozpoczynający w roku szkolnym 2025/2026 naukę w klasie pierwszej, których wychowawcami są autorki innowacji. Czas realizacji innowacji obejmuje pierwszy etap edukacyjny (klasy 1-3).
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć z zakresu edukacji wczesnoszkolnej oraz na zajęciach pozalekcyjnych, kołach zainteresowań i zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych.
Program mający na celu rozwijanie umiejętności technologicznych i inżynieryjnych uczniów poprzez naukę podstaw programowania, robotyki oraz druku 3D. Wprowadzenie tej innowacji pozwoli najmłodszym rozwijać logiczne myślenie, kreatywność oraz umiejętności niezbędne w zawodach przyszłości.
Niniejsza innowacja ma na celu dostosowanie kształcenia do zmian wynikających z postępu naukowo – technicznego z wykorzystaniem technologii informacyjno – komunikacyjnych.
Ma ona zachęcać i motywować uczniów do kreatywnego, świadomego oraz bezpiecznego wykorzystania technologii w procesie uczenia się.
Motywacja wprowadzenia innowacji:
Innowacja „Mali Inżynierowie Przyszłości” wprowadza uczniów w świat nowych technologii, rozwijając ich kompetencje cyfrowe już od najmłodszych lat. Dodatkowe zajęcia pozwolą dzieciom na zdobycie cennych umiejętności, które w przyszłości mogą okazać się kluczowe na rynku pracy.
Dzięki tej inicjatywie uczniowie nie tylko nauczą się programować i korzystać z druku 3D, ale także rozwiną kreatywność, logiczne myślenie i umiejętność pracy zespołowej – czyli kompetencje niezbędne w XXI wieku.
„Tabliczka mnożenia wszystkimi zmysłami – z elementami integracji sensorycznej”.
Autor: Karolina Wojtczak
Temat: „Tabliczka mnożenia wszystkimi zmysłami – z elementami integracji sensorycznej”.
Przedmiot: edukacja wczesnoszkolna
Rodzaj innowacji: organizacyjno-metodyczna
Data wprowadzenia: 1 września 2025r.
Data zakończenia: 26 czerwca 2026r.
Program dla uczniów klasy drugiej, który łączy naukę matematyki z aktywizacją zmysłów i elementami
SI. Uczniowie uczą się tabliczki mnożenia poprzez ruch, dotyk, obraz, dźwięk, a nawet smak i zapach, co wspiera zapamiętywanie, koncentrację i motywację.
„Wpływ wielospecjalistycznych działań terapii logopedycznej i integracji sensorycznej na uczniów”
Autor: Urszula Korabiewska-Rzeczycka
Temat: Wpływ wielospecjalistycznych działań terapii logopedycznej i integracji sensorycznej na uczniów
Przedmiot: zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Rodzaj innowacji: organizacyjno-metodyczna
Data wprowadzenia: 1 września 2025r.
Data zakończenia: 26 czerwca 2026r.
Innowacja polegająca na połączeniu zajęć logopedycznych z integracją sensoryczną, która ma na celu zwiększenie częstotliwości, zintensyfikowanie i urozmaicenie oddziaływań terapeutycznych, a także
wsparcie uczniów i rodziców zmagających się z problemem trudności edukacyjnych wynikających z nieprawidłowej wymowy.
„Polska zaczyna się w mojej klasie”
Autor: Małgorzata Kruk, Agnieszka Klocińska
Temat: Polska zaczyna się w mojej klasie
Przedmiot: edukacja wczesnoszkolna
Rodzaj innowacji: organizacyjno-metodyczna
Data wprowadzenia: 1 września 2025r.
Data zakończenia: 26 czerwca 2026r.
Innowacja obejmuje interdyscyplinarne podejście do edukacji obywatelskiej, patriotycznej i społecznej. Prowadzi uczniów przez pięć modułów od integracji zespołu klasowego i ustalenia wspólnych zasad,
przez dbanie o bezpieczeństwo i aktywne uczestnictwo w życiu szkoły po poznawanie społeczności lokalnej oraz symboli, tradycji i historii Polski.
„Kolorowa Matematyka z Korbo”
Autor: Małgorzata Kuran, Elżbieta Leksińska, Katarzyna Baraniecka, Monika Kowalewska, Karolina Wojtczak,
Iwona Brzezińska, Anna Redwańska, Beata Liszewska, Malwina Lupa, Marzena Florczak
Temat: Kolorowa Matematyka z Korbo
Przedmiot: edukacja wczesnoszkolna
Rodzaj innowacji: organizacyjno-metodyczna
Data wprowadzenia: 1 września 2025r.
Data zakończenia: 26 czerwca 2026r.
Innowacyjny projekt edukacyjny skierowany do uczniów klas 1–3, który ma na celu pomóc dzieciom zrozumieć matematykę przez działanie na konkretach, poprzez wykorzystanie klocków Korbo na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej. Pozwoli dzieciom uczyć się przez działanie, zabawę i realne doświadczanie, rozwijając ich kreatywność, umiejętność współpracy oraz rozwiązywania problemów.
„TIK? TAK! Poznajemy STEAM-owo świat”
Autor: Małgorzata Kuran, Elżbieta Leksińska
Temat: TIK? TAK! Poznajemy STEAM-owo świat
Przedmiot: edukacja wczesnoszkolna
Rodzaj innowacji: organizacyjno-metodyczna
Data wprowadzenia: 1 września 2022r.
Data zakończenia: 28 czerwca 2030r.
Adresatami innowacji są uczniowie rozpoczynający w roku szkolnym 2022/2023 naukę w klasie pierwszej, których wychowawcami są autorki innowacji. Czas realizacji innowacji obejmuje pierwszy etap edukacyjny (klasy 1-3).
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć z zakresu edukacji wczesnoszkolnej oraz na zajęciach pozalekcyjnych, kołach zainteresowań i zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych.
Niniejsza innowacja ma na celu dostosowanie kształcenia do zmian wynikających z postępu naukowo – technicznego z wykorzystaniem technologii informacyjno – komunikacyjnych.
Ma ona zachęcać i motywować uczniów do kreatywnego, świadomego oraz bezpiecznego wykorzystania technologii w procesie uczenia się.
Motywacja wprowadzenia innowacji:
Innowacja „TIK? TAK! Poznajemy STEAM-owo świat” jest odpowiedzią na zmiany wynikające z postępu naukowo – technicznego. Jest to również wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla pierwszego etapu edukacyjnego oraz realizacja projektów związanych z programem „Laboratoria Przyszłości”.